پیشنهاد سردبیر

سفر دکتر امیر عبداللهیان به ترکیه در حالی انجام می شود که شب گذشته آمریکایی ها ۲ فروند از بمب افکن های راهبردی B-۱B لنسر نیرو هوایی ارتش خودشان را در پایگاه اینجرلیک ترکیه مستقر کردند

هدف آمریکا از استقرار بمب افکن های راهبردی لنسر در منطقه چیست؟

حمید اسدی - خبرنگار تحریریه جوان قدس : در بیست وششمین روز عملیات طوفان الاقصی، وزیر امور خارجه کشومان با مقامات سیاسی کشور های منطقه از جمله امیر  و وزیر امور خارجه قطر، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و وزیر خارجه تایلند دیدار، و سپس در ادامه ترافیک دیدارهای سیاسی به آنکارا سفر کرد. سفر دکتر امیر عبداللهیان به ترکیه در حالی انجام می شود که شب گذشته آمریکایی ها ۲ فروند از بمب افکن های راهبردی B-۱B لنسر نیرو هوایی ارتش خودشان را در پایگاه اینجرلیک ترکیه مستقر کردند. پایگاه اینجرلیک ترکیه واقع در شهر جنوبی آدانا می باشد و سالهاست که میزبان نیروهای نظامی ناتو و آمریکا در خاک این کشور است.

بمب افکن های راهبردی (اتمی)   B-۱B لنسر

با توجه به تحولات اخیر منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی و دخالت های آشکار و اقدامات تنش زای ایالات متحده طی نبرد اسراییل با جبهه مقاومت، گروه های مختلف مقاومت تصمیم به پاسخ دادن به اقدامات آمریکا کردند. هدف قرار دادن پایگاه های این کشور در عراق و سوریه با موشک و پهپاد، حملات حزب الله لبنان به مناطق اشغالی مثل منطقه جولان و حملات موشکی و پهپادی انصارالله یمن به سرزمین های اشغالی از جمله بندر ایلات رژیم جعلی صهیونیستی نمونه های آشکاری در حمایت گروه های مقاومت می باشد.

ضمن اینکه گروه های مقاومت اعلام کرده اند که به حملات خود علیه اشغالگران صهیونیست و حامیان غربی آنها به طور ویژه آمریکا ادامه می دهند. باتوجه به این دست اقدامات و تحولات اخیر جهت تغییر معادله و موازنه جنگ، اعزام این پرنده های راهبردی توسط آمریکا با هدف ایجاد عملیات روانی علیه حماس و سایر گروه های مقاومت و نیز تقویت موقعیت آشفته اشغالگران در منطقه می باشد.

ایجاد بازدارندگی در مقابل توان موشکی دریایی حزب الله لبنان و گروه های مقاومت فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی و ترس از ادامه واکنش های این جبهه علیه اشغالگران از سایر اهداف آمریکایی ها برای حمایت از اسراییلی ها می باشد.  

اعزام بمب افکن های آمریکایی به منطقه غرب آسیا (ترکیه) در حالی انجام می شود که این پرنده غول پیکر اساسا برای اهداف راهبردی مثل بمباران سنگین یک منطقه وسیع طراحی شده است چرا که این بمب افکن قابلیت حمل تعداد زیادی (تسلیحات) بمب خوشه ای، کلاهک ها و موشک های اتمی را دارند.

از آنجایی که این هواپیمای راهبردی توان حمل ۲۲۷۰۰ کیلوگرم مهمات را در دهلیز داخلی خود دارد در عملیات های روباه صحرا ۱۹۹۸ عراق و جنگ ۱۹۹۹ یوگسلاوی سابق  به صورت گسترده استفاده شد. همچنین در انجام بمباران های خوشه ای دو کشور عراق و افغانستان حضور گسرده ای داشت. طبق بیانیه ارتش ایالات متحده، جنگنده های اف ۱۵ نیز این بمب افکن ها را در اعزام به ترکیه همراهی می کردند.

هدف آمریکا از استقرار بمب افکن های راهبردی لنسر در منطقه چیست؟

ارسال بمب های مارک ۸۴ و اعزام ناو هواپیمابر  

اعزام کماندوها و رنجرهای نیروهای زمینی و دریایی ارتش ایالات متحده به سرزمین های اشغالی، کمک و هدایت عملیاتی نظامی اسراییلی ها در جنگ با نیروهای مقاومت، ارسال تجهیزات و کمک های تسلیحاتی بسیار پیشرفته از جمله بمب های مارک ۸۴ به رژیم صهیونیستی، اعزام بیش از ۵۰  ناو نظامی نیروی دریایی این کشور به شرق مدیترانه به طور ویژه ناو هواپیمابر یو اس اس جرالد آر فورد و اسقرار بمب افکن های راهبردی لنسر در پایگاه اینجرلیک ترکیه، از جمله حمایت های ایالات متحده از رژیم جعلی اسراییل طی درگیریی های اخیر جبهه مقاومت با صهیونیست ها می باشد.

سابقه استفاده از بمب های قدرتمند و سنگر شکن مارک ۸۴ به شصت و هشت سال پیش بر میگردد. جنگ ویتنام جایی بود که ایالات متحده آمریکا از این بمب های ویرانگر علیه ویت کنگ های ویتنامی استفاده می کرد.

همچنین حضور بیش از ۵۰ ناو جنگی از جمله دو ناو هواپیمابر که ((یو اس اس باتان)) و ((یو اس اس جرالد فورد)) به همراه سایر همپیمانان غربی خود در شرق مدیترانه و دریای سرخ که در هشتاد سال اخیر بی سابقه بوده است و اعزام پنج هزار سرباز برای مشارکت در حمله زمینی به غزه نیز، نشان از کاهش توان عملیاتی چشمگیر اسراییلی ها دارد.

ناگفته نماند این حمایت ها صرفا جبنه نظامی نداشته، چرا که با سفر رییس جمهور، وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به سرزمین های اشغالی عملا حمایت های معنوی خود را از صهیونیست ها بیش از پیش تقویت کرد؛ حتی در سازمان ملل متحد قطعنامه های کشور های مختلف مبنی برآتش بس در غزه از جمله قطعنامه پیشنهادی روسیه را وتو کرد، که نشان از حمایت آمریکا به ادامه جنگ دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.